Czy opłaca się bhp? - bhp

gpsbhp

Szkolenia BHP dla pracowników biurowych

Bezpieczeństwo i higiena pracy obowiązuje wszystkich pracowników oraz pracodawców, niezależnie od zajmowanego stanowiska i rodzaju wykonywanej pracy. Jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie odpowiedniego szkolenia BH

Czy opłaca się bhp? - bhp gpsbhp
P pracownikom, które powinno być dobrane do rodzaju wykonywanej pracy. Można wyróżnić kilka rodzajów szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, a jeden z rodzajów szkolenia BHP jest przeznaczony dla pracowników administracyjnych i biurowych. Zachowanie bezpieczeństwa w miejscu pracy jest istotne zarówno na budowie, jak i w biurze, dlatego ważne jest to, żeby pracownicy posiadali wiedzę BHP konieczną do wykonywania określonej pracy. Kwestie bezpieczeństwa w pracy biurowej i administracyjnej dotyczą takich kwestii, jak zachowanie odpowiedniej odległości od ekranu monitora, robienia regularnych przerw podczas pracy oraz utrzymywania właściwej postawy ciała. Ponadto pracownicy biurowi muszą znać także podstawowe zasady zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy.


Sprzęt ochrony przeciwpożarowej

Ochrona przeciwpożarowa jest istotnym elementem utrzymywania wysokiego poziomu bezpieczeństwa w miejscu pracy. Każdy budynek użyteczności publicznej musi być odpowiednio wyposażony w sprzęt PPOŻ, taki jak gaśnice, hydrant lub węże strażackie. Firma działająca w branży BHP, która zajmuje się także prowadzeniem szkolenia BHP oraz szkolenia PPOŻ, oferuje usługę przeglądu sprzętu gaśniczego. Sprzęt gaśniczy znajdujący się w budynku musi przechodzić regularne przeglądy, żeby upewnić się o jego prawidłowym działaniu. Regularne przeglądy sprzętu ochrony przeciwpożarowej są ważne, ponieważ w razie wybuchu pożaru, sprzęt gaśniczy musi być sprawny. Przegląd sprzętu PPOŻ odbywa się także przy przeprowadzaniu audytu ochrony przeciwpożarowej. Sprzęt ochrony przeciwpożarowej nie dotyczy tylko sprzętu gaśniczego, ponieważ do sprzętu PPOŻ zalicza się także wszelkiego rodzaju tabliczki informujące o drogach ewakuacji oraz o umiejscowieniu gaśnic. Kontrola sprzętu gaśniczego jest prowadzona przez doświadczonych specjalistów.


Kto przeprowadza ocenę ryzyka zawodowego

Ocena ryzyka zawodowego jest obowiązkowa, gdy pracodawca przyjmuje pracownika na dane stanowisko pracy. Wykonanie takiej oceny ryzyka zawodowego należy do jednych z wielu obowiązków pracodawcy wobec pracownika. Przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego można zlecić specjalnej firmie oferującej usługi z zakresu BHP. Innymi usługami dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, z których może skorzystać pracodawca, są szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ, audyt bezpieczeństwa oraz kurs pierwszej pomocy. Ocena ryzyka zawodowego jest przeprowadzana przez doświadczonych oraz wykwalifikowanych specjalistów, którzy biorą pod uwagę wiele różnych czynników występujących na danym stanowisku pracy. Korzystając z usług firmy działającej w branży BHP, pracodawca ma pewność, że przeprowadzona ocena ryzyka zawodowego będzie rzetelna. Podczas wykonywania oceny ryzyka zawodowego, specjalista z branży BHP, bierze pod uwagę wiele czynników poprzez dokładnie przyjrzenie się warunkom pracy, a także poprzez przeprowadzenie wywiadu z pozostałymi pracownikami.


Szkolenia dla pracowników służby BHP

Firma zajmująca się branżą BHP zatrudnia specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które umożliwiają świadczenie usług związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Sami pracownicy będący zatrudnieni w firmie zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy także muszą posiadać ukończone szkolenia BHP. Szkolenie BHP dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają okres ważności pięciu lat. Kurs z bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby BHP jest najdłuższym rodzajem kursu, ponieważ obejmuje aż 32 godziny lekcyjne. Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę musi posiadać ważne szkolenie BHP, nic więc dziwnego że dotyczy to także pracowników branży zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy. Sam pracownik służby BHP musi orientować się w bieżących przepisach regulujących kwestie związane z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy, żeby móc świadczyć swoje usługi innych firmom. Pracownicy zatrudnieni w firmie BHP sami posiadają obowiązek ukończenia odpowiedniego kursu.